۱۳۹۲ اسفند ۳, شنبه

خبر انتشار البوم 1414 از شاهین نجفی همه را شوکه کرد.

هیچکدام از طرفداران شاهین نجفی انتظار نداشتند که شاهین بعد از ترامادول بخواد حالا حالا ها البوم بده که شاهین بازم نشون داد هیچ قانونی ثابت نیست .البوم 1414  در تاریخ 14/4/2014    منتشر میشه  .
توضیحات کامل مربوط به البوم 1414
********************                فیسبوک شاهین نجفی         *********************
1414
New EP Album
Shahin Najafi
Arrangement: Majid Kazemi
آلبوم 1414 یک آلبوم ای پی یا چند آهنگه است که شامل 4 تراک و در حقیقت ادامه ی فرمال بخشی از آلبوم "ترامادول"می باشد و درتاریخ 14.04.2014 مقارن با ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ منتشر خواهد شد.
آلبوم 1414 از جهت ساختاری مینی مال و پست اکسپریمنتال(تجربی) می باشد .ساختار کلی هر چهار تراک در سبک داب خواهد بود . در این سبک نشانه هایی از موسیقی رگی با افکت گذاری های الکترونیک وجود دارد.بخشی از تمرکز داب روی فضاسازی هنری صدا،ایجاد افکت های تشدیدی(اکو) ورنگ آمیزی و مدلاسیون صدا می باشد.
1414
همچون بخش های وسیعی از ترامادول ،پلی ریتمیک( درچند ریتم) و پلی متریک( درچند تاکت) است و این دو شاخصه در داب همانند پروگراسیو راک است ،اما نشانه های جامائیکایی داب و دوری مفهومی آن از کانسپت های تاریک پروگراسیو ،داب را به سمت نوعی از موسیقی آرام سوق می دهد.همچنان که در داب صدای کلین گیتار با ضرب آهنگ های تقریبا منظم و ساده، جایگزین صدای دیستورت گیتار الکتریک می شود .موسیقی این مجموعه اثری ست مشترک از شاهین نجفی و مجید کاظمی با دو شعر از شاهین نجفی و چند شاعر دیگر.علیرغم نو بودن این تجربه در موسیقی ایرانی ،اولین بودن در هنر لزوما برتری نمی آفریند و آنچه اهمیت دارد باز شدن راه های نو و پشت سر گذاشتن تجربیاتی جدید در موسیقی ست. همچنان که در آلبوم "هیچ هیچ هیچ" سبک تریپ هاپ و در آلبوم "ترامادول" گوشه هایی از سبک پروگسیو را تجربه کردیم ،این بار جهان داب را می آزماییم. هنر فرم هایی ست مکرر در تجربه هایی شَوَنده و متفاوت.
متعهد بمان به این لعنت /به شنا کردن خلاف جهت
شاهین نجفی /مجید کاظمی
۳۰ بهمن ۱۳۹۲
19.02.2014

#EP (Extended Play)
#Dub
Polyrhythmik
Polymetrik
Progressive
Clean

#Trip-Hop

هیچ نظری موجود نیست:

پست‌های پرطرفدار